onsdag, juni 06, 2007

Bend It!




Årets hittils bästa "knorr" har Greg Churchill helt klart lyckats med när han remixar senaste Toolroomtolvan 'Rock it'.
Fuck Off Keira Knightly!

Jorgensen - Rock It (Greg Churchill Remix) (zshare)

Ända sedan Olav Basoski gjorde den där konstiga och värdelösa låten för några år sen, har jag hatat honom. Inte nu längre. Det var när jag fick höra den här nya remixen som jag ändrade uppfattning. Jag hoppas att det är han som gör roligare musik och inte jag som fått sämre smak. Här borde jag egentligen lägga in det klassiska klippet från SNL när Christopher Walken säger: You gotta want that Cowbell! till Will Ferrell. Men det passar nog bättre till någon Sebastien Legerpost framöver. Han har ju patent på koskällan.

Soul Conspiracy - Say What! (Olav's Jack-In-Da-Box Dub) (zshare)

Om jag någon gång skulle göra en skräckfilm som handlar om en ödelagd verkstad som vaknar till liv och börjar mörda folk, så skulle jag hyra in Acquaviva och Luetzenkirchen som soundtrackkompositörer.

Acquaviva & Luetzenkirchen - Hurt Me (zshare)

4 kommentarer:

Arthur sa...

Big ups Leo.

The Lemur sa...

How the HELL could you ever have hated a genius like Olav? Pardon my cheesy expression but that dub is DA SHIT!

Churchill's remix is also good, just what I've been longing for! Thank you!

Anonym sa...

more music more more more more!

Anonym sa...

första låten var grym!


vän av ordning måste dock påpeka den som komponerar är kompositör och inte komponerare...