fredag, november 03, 2006

There's no bizniz like Risky Bizniz



Först ut är nya gänget the Seedy Seeds. De är Post-Postal Service Amerikaner som gör det ultimata soundtracket till de lågmälda hemmafesterna där alla dansar barfota. Lite som SKWBN men ändå inte.

The Seedy Seeds - Earned Average Dance America.mp3 (zshare)



Ja jag vet, jag har postat Architecture in Helsinki grejer förut och jag kommer nog göra det fler gånger, på tur står en låt från deras kommande remix-album. I gott sällskap av bland andra Dj Mehdi och Dat Politics har Mocky medverkat och gjort i princip samma grej som Mark Ronson gjorde med Air's Alpha Beta Gaga, en blygsam och vacker hip-hop-remake.

Architecture In Helsinki - Need To Shout (Mocky Remix).mp3 (zshare)



Svenskarna Kopia är väldigt duktiga, här får ni deras sagolika Alicia Keys remix.

Alicia Keys - You Don't Know My Name (Kopia Thyroid Gland Remix).mp3 (zshare)

Allt som Van She-gänget tar på verkar bli till guld och jag kan ärligt talat inte vänta tills de här killarna bokas till Sverige.

Melinda Jackson - Fall in love (Van She Tech Vox mix).mp3 (zshare)



Folk tenderar att ha lite kluvna uppfattningar om duon Goldfrapp. Om ni tycker om dem så tanka denna bonus-låt från den amerikanska utgåvan av senaste släppet "We are glitter".

Goldfrapp - Strict Machine (We Are Glitter Mix).mp3 (zshare)

Switch är mannen som producerar MIA's kommande album och dessutom sjukligt duktig på att trycka ut tunga grejer som du önskar att du kunde flippa ur till varje gång du går ut och dansar.

Bodyrockers - Round And Round (Switch Remix).mp3 (zshare)



Justin Timberlake är just nu på tapeten så jag kan lika gärna ge er Linus Loves remixen på My Love om ni inte redan har den. Ett strålande komplement till DFA-versionen vi postade för ett par dagar sedan.

Justin Timberlake - My Love (Linus Loves Remix).mp3 (zshare)

Ni som tycker om Braxe och Falke, eller inte vet vilka de är överhuvudtaget, ska tanka det här. Det är en en ny och för dem standardiserad remix med uppchoppade vocals och phaserade ljud osv

Infadels - Girl that speaks no words (Alan Braxe and Fred Falke mix).mp3 (zshare)

Fredag idag, vore kul med lite feedback eller något på det vi lägger upp.

There's no bizniz like Risky Bizniz

8 kommentarer:

Anna sa...

Ni vet ju vad jag tycker! :)

Peter sa...

Och jag är helt på Annas linje. Respekt!

Anonym sa...

Jag blir helt varm om fötterna (L)

Anonym sa...

Lätt fetaste källan för ny spännande musik just nu. Internet översvämmas av bra och dåliga grejer. Sjukt skönt att RizkyBizniz hjälper till på traven genom att skilja det bra från det dåliga!

Anonym sa...

Kopia-remixen är gaalet bra!

Anonym sa...

Och jag tycker... att ni är aldeles för kreddiga för att vara sanna! Jag ÄLSKAR kredd.

Anonym sa...

Är inte Goldfrapp en duo?

Anonym sa...

Mattias: jo det stämmer, rättar till det nu. Tack till dig för förtydligandet och till alla andra som kommenterat!