söndag, november 05, 2006

Crash Course: Revl9n



Första gången jag kom i kontakt med Revl9n var när jag hörde SebastiAns remix på deras singel 'Walking Machine'. Nu, ett bra tag senare, har jag fått lära mig att de är svenskar, att de har släppt singlar i flera år och att de nyligen färdigställt ett helt album med välproducerad elektropop. Utöver SebastiAn har de även agerat remix-offer för både Hot Chip och Simian Mobile Disco.

Revl9n - Walking Machine (Simian Mobile Disco).mp3 (zshare)

Revl9n - Walking Machine (SebastiAn Remix).mp3 (zshare)

Senaste singeln 'Someone Like You' har redan spelats i sitt orginalutförande av bland andra Trentemoller. Har får ni mp3 (demo-versionen, den färdigmastrade kommer upp så fort jag hittar den), MSTRKRFT-remixen och den nya, jävligt artsy, videon. Varsågoda

Revl9n - Someone like you.mp3 (zshare)

Revl9n - Someone like you (MSTRKRFT Sweat Remix).mp3 (zshare)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej... Jag är skivbolagsdirektör för samtliga låtar som ni lagt upp. Var goda tag ner alla! och bered er på stämmning för grova brott mot copyright lagarna.

MVH / Olof

Anonym sa...

Riskybizniz will stand tall!

Anonym sa...

Hårda bud i mellerud.